23. 3. 2009 | Branding jako víra |
23. 3. 2009 | Design - zviditelněná inteligence značky |
23. 3. 2009 | Ivory story |
23. 3. 2009 | Mýdlo pro krásu |
23. 3. 2009 | Nejslavnější ze všech brouků |
23. 3. 2009 | Písmena na žlutém pozadí |
23. 3. 2009 | Selhání klasických individualistù |
18. 3. 2009 | Na počátku byl Edison |
18. 3. 2009 | Obchod? Ne, charita! |
5. 3. 2009 | James Bond: Protřepat, nemíchat! |
Amazon.com
Design - zviditelněná inteligence značky
Značka Amazon.com zůstane jednou provždy vnímána jako internetový obchod, který změnil budoucnost prodeje. Původně to bylo místo, kde byly k dostání knihy. Dnes je to největší internetový obchod. Byl založen roku 1994 a zpočátku fungoval z garáže zakladatele.V roce 1999 rozšířil Amazon.com nabídku také o hudbu, software, hračky, nářadí, elektroniku a potřeby pro domácnost. Dnes má více než 30 milonů zákazníků a doručuje do více než 150 zemí světa.
V roce 1999 Amazon.com oslovil Turnera Duckwortha, aby redesignoval jeho vizuální podobu značky. Zadání bylo takové: Amazon je víc než místo, kde koupíte knihy, je to místo, kde koupíte všechno a vždy. Je to zákaznicky zaměřená, přátelská společnost. Cílem bylo navrhnout jedinečnou identitu, která vyjádří přesně podstatu firmy.
T. Duckworth strávil spoustu času na www.amazon.com a zkoušel konkurenční stránky. Navrhl čitelná, malá písmena a pod slovem se objevila roztomilá šipka.
Společnost analyzovala zda bude nové logo na webu efektivní. Cílem bylo dostat do loga osobnost a vytvořit jasné poselství značky.
Finální design byl evoluční posun od staré značky. Designer spojil první písmeno a se z. Tím naznačil, že Amazon.com prodává vše od a po z. Šipka vytváří úsměv, který komicky nadzvedává samohlásku z. Tím byl podpořen brand pozitioning familierní značky.
Duckworth navrhl pro slovo Amazon vlastní písmo a udělal amazon výraznější než com. Typogafie je tím jedinečná a má přátelský vzhled. Rovněž nechal v logu koncovku com., která vyjadřuje jasně, že jde o virtuální obchod a mezinárodní doménu.
Projekt byl hotov za 8 týdnů. Joe Besos, CEO, zakladatel a vizionář byl zapojen do každé prezentace a dělal všechna klíčová rozhodnutí hned na místě. Tento přístup a přímá účast na jeho vizích usnadnily designerovi práci.
Amazon.com následně provedl soft launch nové identity. Nová značka nebyla ohlášena v tisku ani neblikala na jeho stránkách. S ohledem na vnímání zákazníků a analytiků z Wall Street společnost cítila, jak je důležité, že Amazon.com se neobjevuje jako nová společnost a nepodléhá žádné změně.
Amazon.com je příklad toho jak zdánlivě nepodstatný design může doprovázet a ovlivnit zásadne obchod a chod velké společnosti.
Značka je pouhé slovo, ale je vnímáno velkým auditoriem. Značka je mediální hvězda. Často
s ní bývá spojován příběh. Ten může být velmi zábavný, ale především poučný. Není lepších case studies než příběhy značek – brand stories.