17. 4. 2009 | LifeSavers Soda |
17. 4. 2009 | Moulinex |
17. 4. 2009 | Tommy Hilfiger - síla loga |
17. 4. 2009 | Zubní pasta Pond´s |
16. 4. 2009 | British Airways |
15. 4. 2009 | Ben Gay Aspirin |
15. 4. 2009 | Cosmopolitan jogurt |
15. 4. 2009 | Planet Hollywood |
15. 4. 2009 | Příběh přeměny Datsun na Nissan |
15. 4. 2009 | Smith and Wesson horská kola |
1
-2
Planet Hollywood
Podpora cebrit může výrazně zvýšit prodeje produktu nebo služby. Například, když Oprah Winfrey doporučila knihu ze svého značkového knižního klubu, okamžitě z ní stal bestseller. Některé značky těží z toho, že mají celebritu mezi svými zakladateli, např. Paul Newman a jeho zavařeniny. Pak jsou tu případy, kdy celebrity přiloží ruku k riziku podnikání. David Bowie propůjčil své jméno USABancshares.com, internetové bance, kde můžete dostat šeky a karty označené značkou Bowie. Sir Alex Ferguson od Manchester United je držitel cenných papírů restaurační a rezervační agentury. U2 vlastní hotel a noční klub, Bill Wyman má svoji restauraci.
Jedním z proslulých podniků, zaštítěných jmény celebrit je restaurant Planet Hollywood. Honosí se takovými jmény investorů jako jsou Bruce Willis, Demi Moore, Whoopi Goldberg, Arnold Schwarzenegger a Sylvester Stalone. Řetězec byl představen za velké pozornosti v roce 1991. Rychle expandoval a brzy měl 80 restaurací po celém světě. V roce 1999 ale restaurace zbankrotovala.
Jak je možné, že podnik s takovým očekáváním skončil během jedné dekády?
Za prvé, společnost expandovala příliš rychle, dřív než získala hodnotu ve svém originálním působišti. Původní plán byl otevřít do roku 2003 až 300 podniků.
Dalším faktorem bylo jídlo. Mnoho lidí přicházelo kvůli jídlu, ale Planet Hollywood nikdy nedávalo v komunikaci důraz na tento aspekt. Pro dlouhodobý úspěch mělo být jídlo základním tématem. Dokonce i McDonalds je o jídle, přestože jeho cena a pohodlí je výraznější než chuť jídla.
Planet Hollywood měl půvab pro jednorázové návštěvníky, kteří přicházeli, protože to bylo něco nového. Ale to není hodnota, na které se dá budovat dlouhodobě fungující podnik s opakovanou návštěvou, která je základem každé fungující restaurace, natož pak expandujícího podniku. Bylo to skvělé pro turisty, nebo pro výletníky s dětmi. Byla to rarita, která se musí vyzkoušet. Ale nebyl tu žádný důvod se vracet.
Značka je jen slovo. Přes veškeré úsilí a investice vložené do tohoto slova může značka selhat. Tato selhání mají velkou výpovědní hodnotu. Chyby brandingu jsou tou nejlepším školou brandingu.