1

-

2


British Airways



Když British Airways prošly v roce 1996 drahým rebrandingem, nemohli si vybrat horší dobu. Média srovnávala drahé a nízkonákladové společnosti. Objevil se také kritický postoj k povaze nové identity. Aerolinky opustily barvy Britské vlajky na ocasní ploše a nahradily je řadou různých vizuálů, reprezentujících více mezinárodní identitu.
Mnozí říkali že změna je nepatriotická a Richar Branson, šéf konkurenční společnosti Virgin Atlantic, nečekal a přidal k problému fakt, že použil britskou trikolóru na svoje letadla a použil bývalý slogan British Airways „Fly the Flag". Netrvalo to dlouho a British Airways se zbavily nového a drahého designu. Ironicky. Američtí zákazníci a partneři si stěžovali, že chtějí, aby Britské aerolinky vypadaly více britsky.

Značka je jen slovo. Přes veškeré úsilí a investice vložené do tohoto slova může značka selhat. Tato selhání mají velkou výpovědní hodnotu. Chyby brandingu jsou tou nejlepším školou brandingu.