17. 4. 2009 | LifeSavers Soda |
17. 4. 2009 | Moulinex |
17. 4. 2009 | Tommy Hilfiger - síla loga |
17. 4. 2009 | Zubní pasta Pond´s |
16. 4. 2009 | British Airways |
15. 4. 2009 | Ben Gay Aspirin |
15. 4. 2009 | Cosmopolitan jogurt |
15. 4. 2009 | Planet Hollywood |
15. 4. 2009 | Příběh přeměny Datsun na Nissan |
15. 4. 2009 | Smith and Wesson horská kola |
1
-2
Moulinex
Moulinex, ve Francii založený výrobce domácích spotřebičů, upadl v roce 2001 do bankrotu.
Jak se společnost přibližovala kolapsu, 21000 zaměstnanců se uchýlilo k neobvyklým metodám jak si udržet práci. Jeden závod na mikrovlnky v severní Francii byl okupován zaměstnanci a posléze zapálen. Následující den se zaměstnanci vrátili a vyhodili pomocí po domácku sestrojených bomb zbytek závodu do vzduchu. Odboroví předáci unesli státem jmenovaného úředníka, aby dosáhli lepších vyjednávacích pozic při sjednávání odstupného.
Tyto dramatické okamžiky byly pouze vyvrcholením dlouho trvajících problémů společnosti. Pod vedením zakladatele společnosti, Jeana Manteleta, značka slábla díky ekonomickému zpomalení v osmdesátýh letech, ale po roce 1985 začala znovu růst. Problémy začaly, jakmile asijští producenti zahltili trh mikrovlnek podobnými produkty, ale za mnohem nižší cenu. Ale Moulinex to ignoroval a pokračoval ve strategii akvizic dalších společností, jako třeba Krups - výrobce coffee-makerů, kterou Moulinex akvíroval v roce 1987. Dluhy neustále rostly a v roce 1996 se Moulinex pokusil dostat do černých čísel propuštěním 2600 zaměstnanců.Toto tvrdé opatření pomohlo pouze na krátký čas - v roce 1997 společnost vykázala po letech poprvé zisk. Ale oslavy trvaly krátce. Pověst značky pošramotilo nejen propouštění ve Francii, ale další rok se zhroutil ruský trh, druhé největší odbytiště Moulinexu. To dramaticky ovlivnilo prodeje a Moulinex se opět ocitl v červených číslech. Situaci zkomplikovala obdobná ekonomická krize v Brazílii, kde měl Moulinex různé akvizice. V říjnu se 2000 společnost spojila s italskou společností Brandt. Ta ale neudělala nic proto, aby zastavila klesající prodeje a bankrot v roce 2001 byl drastický. Z toho plyne: sledujte trh, konkurenci a ekonomiku a mějte zaměstnance na své straně.
Značka je jen slovo. Přes veškeré úsilí a investice vložené do tohoto slova může značka selhat. Tato selhání mají velkou výpovědní hodnotu. Chyby brandingu jsou tou nejlepším školou brandingu.